Begrensninger for reparasjon
Det er viktig å legge til grunn at tjenester vi utfører er renovering av brukte felger, og det er grenser for hvilket resultat som kan oppnås. I de fleste tilfeller vil en renovering være begrenset basert på tilstand på felgen.
Overgang ved maskinering
En synlig svart eller grå strøk i overgangen til maskinert til lakkert overflate. Dette er en konsekvens av at maskineringsprosessen fjerner svært små mengder metall fra forsiden av felgen og avslører grunningen, som er underliggende til basefargen. Grunning kan kun være svart eller grå, som ofte gir en kontrast i mot basefargen.
Prikker i klarlakk på maskinert overflate
Når vi maskinerer et tidligere sveiset område, at støpen til felgen ikke er perfekt eller at det er korrosjonsskader kan det oppstå små hull i metallet som blir synlig når vi legger klarlakk over. Vi kan på generelt basis ikke vite på forhånd om dette oppstår.
Maskineringsstriper
Våre dyktige reparatører vil gjøre sitt beste for å minimere synligheten til disse linjene, men vi kan ikke være sikre på hvordan de vil vises på den ferdige felgen. Dette påvirkes av kvaliteten på området som maskineres.
Porøsitet i støpegods
Porøsitet i støpegods er en vanlig utfordring på lettmetallfelger, spesielt etter flere reparasjoner og diamantkutting. Kaldkjølte lavtrykkspressstøpte lettmetallfelger har ofte en solid overflatekruste på kun 0,8-2 mm, og etter dette blir støpen naturlig porøs. Selv om felgene kan se bra ut etter pulvergrunning, kan små, svarte hull bli synlige etter påføring av akryllakk. Dette skyldes kvaliteten på støpingen og gjentatte reparasjoner. Vi forstår at dette kan være frustrerende, men det er dessverre en naturlig del av prosessen ved reparasjon av slike felger. Vi gjør alltid vårt beste for å minimere slike problemer, men de kan noen ganger være uunngåelige.
Antall maskineringer
Reparasjon av maskinerte felger krever at vi fjerner en liten mengde overflatemetall. Avhengig av design, kan det være et begrense antall ganger slike felger kan repareres. Dette for å ivareta styrken på felgen og at designet ikke blir endret.
Sotet klarlakk
På grunn av den sensitive prosessen som er involvert når du vi legger en sotet lakkeffekt, er det ikke alltid mulig å matche en renovert felg nøyaktig med eksisterende hjul, derfor foreslår vi at enten 2 felger fra samme side av bilen eller alle 4 felgene pusses opp på en gang.